Najczęściej zadawane pytania

Znajdziecie tutaj listę najczęstszych pytań dotyczących samej biblioteki dekodującej kody aztec oraz jej wykorzystania.


W jaki sposób odczytać kod z dowodu rejestracyjnego?

Biblioteka dekodera w wersji Web API obsługuje dekodowanie kodów AZTEC 2D ze zdjęć dowodów rejestracyjnych zapisanych w formatach PNG i JPG. Nasz innowacyjny algorytm radzi sobie doskonale z rozpoznawaniem obrazów słabej jakości i znacznie przewyższa dostępne na rynku rozwiązania, takie jak np. biblioteka ZXing.


Czy biblioteka wymaga dodatkowych komponentów?

Biblioteka w wersji z kodami źródłowymi oraz w wersji binarnej nie wymaga jakichkolwiek innych komponentów do poprawnego działania, nie jest wymagane również zainstalowanie jakichkolwiek innych pakietów oprogramowania.

Wersja Web API posiada zależności (np. moduły do komunikacji sieciowej, czy dekodowanie danych JSON), jednak są one automatycznie rozpoznawane, pobierane i wykorzystywane, z tego względu, że paczki biblioteczne wgrane są na popularne repozytoria, a w ich konfiguracji znajdują się informacje o zależnych komponentach.


Czy licencję powinien nabyć każdy klient końcowy oprogramowania?

Oczywiście, że nie! Licencję nabywa firma tworząca oprogramowanie, biblioteka (w formie DLL) może być bez przeszkód rozprowadzana wraz z końcowym oprogramowaniem w dowolnej liczbie egzemplarzy.


Czy bibliotekę można wykorzystywać na urządzeniach mobilnych?

Biblioteka dostępna jest w wielu językach programowania, jeśli tworzysz na Androida to posiadamy wersję natywną w języku Java, C# (np. do wykorzystania w środowisku Xamarin).


Chciałbym przetestować bibliotekę, jak to zrobić?

Na naszej stronie firmowej umieszczony jest interfejs online do dekodera i możliwe jest przetestowanie rozpoznawania obrazów z dowodów rejestracyjnych oraz dekodowania danych z już zeskanowanych kodów w formie tekstowej:

https://www.pelock.com/pl/produkty/dekoder-aztec/online


W jakich formatach dostępna jest biblioteka DLL?

Wersja binarna dla Windows dostępna jest jako natywna 32 oraz 64 bitowa biblioteka DLL, bez dodatkowych zależności, cyfrowo podpisana i gotowa do użycia w dowolnym oprogramowaniu, które obsługuje biblioteki DLL.